Sunday 8 April 2012

Taukey Pisang tubuh SWP

Datuk Sng Chee Hua













Seluruh warga Sarawak tahu akan penubuhan parti baru " SARAWAK WORKER PARTY". Izinkan "Matak Kayau" untuk menggelar SWP sebagai Parti Pisang kerana ada cerita menarik di sebalik "PISANG".  Parti Pisang ini diketuai oleh Datuk Sng Chee Hua iaitu bapa kepada seorang bekas wakil rakyat N54 Pelagus, Larry Sng. Apakah tujuan si tua taukey pisang Datuk Sng Chee Hua ini menubuhkan parti Pisang (SWP). Mari kita perinci tujuan dan sebab musabab taukey pisang ini menubuhkan parti ini.

Dalam laporan Borneo Post, taukey pisang akan meletakkan beberapa calon di kawasan PRS dan kemungkinan di semua kawasan PRS. http://www.theborneopost.com/2012/04/09/sng-lets-the-cat-out-of-the-bag/ . Apakah tujuan penubuhan parti pisang ini semata-mata kerana dendam yang mana anak taukey pisang ini pernah di pecat dari PRS kerana anak taukey pisang ini tamakan kuasa yang menyebabkan anak taukey pisang ini di pecat dari PRS.

Apa pula peranan si Anak Taukey Pisang ini di dalam parti pisang sedangkan dia seorang yang memegang jawatan di Jabatan Ketua Menteri. Kalaulah si anak taukey pisang ini, orang BN kenapa dia perlu untuk sabotaj kawasan-kawasan BN. Persoalanya begitu banyak sekali, apakah Anak Taukey Pisang dan si Taukey Pisang ini ada orang belakang yang kuat semata-mata untuk menjatuhkan PRS !!!




Baiklah, "Matak Kayau" ingin bercerita kenapa Matak Kayau menggelar si bapa sebagai Taukey Pisang.

Datuk Sng Chee Hua @ Taukey Pisang dulu pernah menyuruh penduduk kawasan Uma Lesong, Sungai Koyan dan Melipis, Pelagus untuk membuka tanah NCR mereka tempat pembangunan projek pisang mereka. Penduduk dijanjikan pulanagan yang lumayan sekiranya, projek pisang tersebut berjaya dipasarkan. Setelah penduduk bersetuju dengan projek pisang, kerja-kerja pembersihan tapak projek dijalankan dengan menebang pokok-pokok di kawasan projek. Selepas selesai kerja-kerja pembersihan tapak projek pisang, kayu-kayu tersebut di bawa keluar untuk tujuan di jual. Namun demikian, selepas kayu-kayu tersebut telah di jual, Taukey Pisang tersebut memberitahu bahawa tanah tersebut tidak sesuai untuk penanamnan pisang...alamak !!! taukey pisang sudah tipu penduduk di Uma Lesong dan Melipis !!!....kayu dah di jual...pisang pula tak tumbuh-tumbuh lagi !!!

Sehingga sekarang penduduk Uma Lesong dan Melipis menggelar kawasan tapak tersebut sebagai "Pisang Sng" . Inilah bangsat-bangsat yang menipu kaum dayak !!!. Kaum Dayak janganlah terpedaya dengan tipu muslihat si Taukey Pisang ini. Kita harus hapuskan si Penipu !!! Taukey Pisang ini !!!

Matak Kayau akan mengeluarkan sambungan isu "Taukey Pisang" ini di hari akan datang...tunggu pula kesaksian mangsa penipuan "Taukey Pisang" ini.


Hidup Dayak !!!....Dayak Untuk Dayak !!! Dayak Sayang Sarawak !!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...