Friday 11 January 2013

Sebiro Holding Sdn Bhd A.K.A SWP Di Senarai Hitam




Dr Mohd Puad Zarkash, dua hari lepas berasa amat marah dan kecewa setelah melawat tapak sekolah SMK Pakan yang terus gagal dilaksanakan oleh kontraktor. Kontraktor tersebut ataupun Sebiro Holding Sdn Bhd, sepatutnya menyiapkan projek tersebut akan tetapi projek tersebut terus menjadi projek sakit dan terbengkalai. Sebiro Holding yang diterajui oleh Sng atau lebih tepat lagi Dato SNG selaku peneraju SWP.

Kegagalan Sebiro menyiapkan sekolah tersebut sekali gus meletakkan kepayahan kepada penduduk sekitar yang rata-rata dari kaum DAYAK. Di mana rasionalnya untuk kita Dayak untuk menyokong SWP yang ternyata menyusahkan kaum Dayak. Sekolah dan pendidikan yang terbaik adalah satu-satunya jalan keluar untuk kaum Dayak berdiri sama tinggi dengan golongan bandar. Akan tetapi, semua usaha itu adalah sia-sia berikutan kegagalan Sebiro Holding menyiapkan projek sekolah tersebut. Berikut merupakan antara projek sekolah yang gagal disiapkan oleh Sebiro Holding Sdn Bhd.

1. SMK Pakan - Majoriti penduduk Dayak
2. SK Ng Merit - Majoriti penduduk Dayak.
3. SK Menuang, Limbang - Majoriti penduduk Dayak.
4. SK Kampung Teh - Majoriti penduduk Dayak.


Ternyata, SWP adalah pemusnah kepada kaum Dayak dan Dayak seharusnya menghindarkan diri daripada Parti yang berpenyakit seperti SWP. Persoalannya, ke mana hilangnya duit projek tersebut ?

Duit tersebut adalah duit rakyat dari Pakan, Ng Merit, Menuang dan kampung Teh. Kita membayar cukai bagi membolehkan kerajaan menjalankan pembangunan prasarana seperti bangunan sekolah. Nampaknya SWP telah mempergunakan Sebiro Holding untuk menampung kos politik mereka.

Dayak tidak seharusnya memberikan ruang kepada SWP sebaliknya, Dayak harus mematikan karier politik SWP maupun Sebiro Holding secepat yang mungkin. SWP bukanlah pembela Dayak tetapi mereka merupakan pemusnah harapan Dayak untuk terus bersaing dalam pendidikkan. Sebagai seorang rakyat yang berbangsa Dayak kini saya berasa teramat benci malahan perasaan ingin meludah ke muka Dato Sng teramat sanggat. Perbuatan Sebiro Holding dan SWP ternyata sesuatu yang tak mungkin dapat dimaafkan oleh kaum Dayak.

Petikan dari TheStar Onlin : http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/1/10/sarawak/12555106&sec=sarawak


 Wahai anak Dayak, yang masih mengikut jejak SWP !!! insaflah, setiap keberuntungan yang anda dapat dari SWP maupun Sng adalah duit kita sendiri. Kasihanilah, anak anda yang mengharapkan bangunan sekolah baru. Janganlah anda turut serta bersama SWP untuk memusnahkan harapan anak-anak anda !!!

Sng tak pernah menghiraukan maupun memperdulikan nasib anak Dayak. Sebaiknya anda melupakan niat anda untuk terus bersama pengkhianat dan musuh terulung Dayak.

SWP dan SEBIRO harus dilupuskan selamanya, mereka ibarat kutu di dalam Dayak !!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...