Sunday 12 May 2013

SPR SAMAN ANWAR IBRAHIM

Apakah SPR akan menyaman Anwar Ibrahim berikutan dakwaan dan tuduhan yang tak berasas dilakukan oleh pihak pembangkang PR. Laporan dari Suara Keadilan edisi 120 , muka surat 13 pada tajuk "Bangla tunjuk dua kad".

Suara keadilan memohon maaf atas kesilapan menyiarkan gambar Ali Mydin sebagai warganegara Bangladesh yang datang mengundi. Beliau merupakan seorang penyokong Pakatan Rakyat.

Ini menunjukan betapa kejinya dan terdesak politik Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat seolah-olah tak dapat menerima kekalahan.

Rakyat harus bijak dalam menilai sebuah parti yang berpaksikan pembelaan rakyat dan gilakan kuasa. Pakatan Rakyat adalah sebuah pakatan gila kuasa sehingga mereka sanggup melakonkan dan menggunakan penyokong sendiri untuk menyatakan bahawa PRU13 tidak adil dengan penglibatan warga Bangla. Sekarang telah diakui oleh Pakatan Rakyat sendiri bahawa sebenarnya Pakatan Rakyat gemar melakukan SANDIWARA bagi mengambarkan PRU13 tidak adil dan kotor. Sekali gus, mengheret penyokongnya ke jalanan sekali lagi.

SPR harus menyaman Pakatan Rakyat dan Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng kerana perbuatan memfitnah, sandiwara mereka melampaui batas dan mencalar nama baik SPR sendiri dalam mengendalikan satu pilihanraya. Pakatan Rakyat juga telah melaporkan penglibatan warga Bangladesh dalam PRU13 telah dilaporkan oleh media massa dari luar negara. Oleh itu, SPR wajar menyaman Pakatan Rakyat bagi membersihkan nama baik SPR.

Ungkapan MAAF dari Suara Keadilan tak memadai berbanding kerosakan nama baik SPR dan nama negara Malaysia amnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...